Din Felsefesi Test I

İnsanlık tarihi yasa öncesi ve yasa sonrası olmak üzere iki döneme ayrılır. Yasa öncesi dönemde erdemli insan için ödül, kötü insan için hiçbir ceza bulunmuyordu. Yasa sonrası dönemde zor kullanarak suç işlemek yasalar tarafından yasaklanınca kötüler .gizli gizli suç işlemeye başlamıştır. Toplum yaşamı için kabul edilemez bu durumu ortada kaldırmak için akıllı ve bilge bir adam, herşeyi gören, işiten, bilen, ölümsüz bir Tanrı düşüncesi yaratmış ve ölümlü insanları ölümsüz Tanrı ya da Tanrılara inanmaları ya da korkmaları için ikna etmiştir. Sonuç olarak din hoş bir yalandan, insanların kültürel bir icadından başka bir şey değildir.

Sofist filozof Kritias'ın bu görüşlerinde dayandığı temel varsayım aşağıdakilerden hangisidir?

Soru

İnsanlık tarihi yasa öncesi ve yasa sonrası olmak üzere iki döneme ayrılır. Yasa öncesi dönemde erdemli insan için ödül, kötü insan için hiçbir ceza bulunmuyordu. Yasa sonrası dönemde zor kullanarak suç işlemek yasalar tarafından yasaklanınca kötüler .gizli gizli suç işlemeye başlamıştır. Toplum yaşamı için kabul edilemez bu durumu ortada kaldırmak için akıllı ve bilge bir adam, herşeyi gören, işiten, bilen, ölümsüz bir Tanrı düşüncesi yaratmış ve ölümlü insanları ölümsüz Tanrı ya da Tanrılara inanmaları ya da korkmaları için ikna etmiştir. Sonuç olarak din hoş bir yalandan, insanların kültürel bir icadından başka bir şey değildir.

Sofist filozof Kritias'ın bu görüşlerinde dayandığı temel varsayım aşağıdakilerden hangisidir?

A) Tanrı duygusu, doğuştan insanın özünde yer alan bir niteliktir.

B) Tanrılar gerçekte varolmadıkları halde, yasalara destek sağlamak üzere ortaya çıkarılmıştır.

C) Tanrıların var olup olmadıkları hakkında herhangi bir yargı ortaya koyamayız.

D) Din, insanların manevi doyumunu sağlayan bir ihtiyaçtır.

E) İnsan, Tanrı'ya inansa da din kuralları onun özgürlüğünü kısıtlayamaz.


Doğru Cevap: Görüntülemek için tıklayınız.


Online Soru: İnsanlık tarihi yasa öncesi ve yasa sonrası olmak üzere iki döneme ayrılır. Yasa öncesi dönemde erdemli insan için ödül, kötü insan için hiçbir ceza bulunmuyordu. Yasa sonrası dönemde zor kullanarak suç işlemek yasalar tarafından yasaklanınca kötüler .gizli gizli suç işlemeye başlamıştır. Toplum yaşamı için kabul edilemez bu durumu ortada kaldırmak için akıllı ve bilge bir adam, herşeyi gören, işiten, bilen, ölümsüz bir Tanrı düşüncesi yaratmış ve ölümlü insanları ölümsüz Tanrı ya da Tanrılara inanmaları ya da korkmaları için ikna etmiştir. Sonuç olarak din hoş bir yalandan, insanların kültürel bir icadından başka bir şey değildir. Sofist filozof Kritias'ın bu görüşlerinde dayandığı temel varsayım aşağıdakilerden hangisidir?

İnsanlık tarihi yasa öncesi ve yasa sonrası olmak üzere iki döneme ayrılır. Yasa öncesi dönemde erdemli insan için ödül, kötü insan için hiçbir ceza bulunmuyordu. Yasa sonrası dönemde zor kullanarak suç işlemek yasalar tarafından yasaklanınca kötüler .gizli gizli suç işlemeye başlamıştır. Toplum yaşamı için kabul edilemez bu durumu ortada kaldırmak için akıllı ve bilge bir adam, herşeyi gören, işiten, bilen, ölümsüz bir Tanrı düşüncesi yaratmış ve ölümlü insanları ölümsüz Tanrı ya da Tanrılara inanmaları ya da korkmaları için ikna etmiştir. Sonuç olarak din hoş bir yalandan, insanların kültürel bir icadından başka bir şey değildir. Sofist filozof Kritias'ın bu görüşlerinde dayandığı temel varsayım aşağıdakilerden hangisidir? İnsanlık tarihi yasa öncesi ve yasa sonrası olmak üzere iki döneme ayrılır. Yasa öncesi dönemde erdemli insan için ödül, kötü insan için hiçbir ceza bulunmuyordu. Yasa sonrası dönemde zor kullanarak suç işlemek yasalar tarafından yasaklanınca kötüler .gizli gizli suç işlemeye başlamıştır. Toplum yaşamı için kabul edilemez bu durumu ortada kaldırmak için akıllı ve bilge bir adam, herşeyi gören, işiten, bilen, ölümsüz bir Tanrı düşüncesi yaratmış ve ölümlü insanları ölümsüz Tanrı ya da Tanrılara inanmaları ya da korkmaları için ikna etmiştir. Sonuç olarak din hoş bir yalandan, insanların kültürel bir icadından başka bir şey değildir. Sofist filozof Kritias'ın bu görüşlerinde dayandığı temel varsayım aşağıdakilerden hangisidir?